söndag 2 januari 2011

30 dagar av träning och diet

Låta vågen få lite rast och ro!
Nu är det dags att låta vågen stanna lite tidigare och inte behöva jobba sig till tresiffrigt som varit fallet i ca 10 år nu! Detta är inget nyårslöfte utan bara ett måste för min kropp. Vägde in på 111,4 kg i morse. 0,11TON!
Så nu är planen att under en månad kickstarta 2011 med mindre mat och massor av träning, allt enligt Fustra metoden. Mycket kyckling, tonfisk, keso, & frukt. Max 1500 kalorier per dag. Håller man denna kost så behöver man inte ens träna för att tappa vikt, men med 1 timmes träning om dagen ger den en superstjärnekropp (inte Pavarotti utan mer Schenkenberg) på en månad. Nu är "före" bilderna tagna (kommer kanske här inom kort). Kul att jämföra om 30 dagar....kanske! Känns som att jag testat detta tidigare.....men nu känner jag mig motiverad till tusen! Öltuttarna, bilringen och gäddhänget, godbye! Sixpack och nya kläder welcome! Genom att lägga ut det här så riskerar jag att göra mig till åtlöje om jag inte fullföljer diet & träning, vilket jag i så fall förtjänar.....Nej, nu blir det på med träningskläderna och träning!
En länk till Jarkko Kortelainen och hans blogg för den som vill läsa dag för dag hur han tränar och äter Jarkkos blogg .

Första passet avklarat!
Om man som löpare kunde bli diskad för gång så tangerade jag diskning ett par gånger under årets första runda. 5 km ungefär på obeskrivligt lång tid. Men eftersom det var halare än på Scandinaviums is så skyller jag givetvis på det. Fästet i frånskjutet var obefintligt och jag hade varit många minuter snabbare på barmark. Men med tanke på att ambitionen var att  gå 5 km så var det fantastiskt bra gjort att hålla mig i löpning hela tiden. Ont i kroppen gjorde det och tungt var det men nu kan det bara bli så mycket bättre!

Inga kommentarer: