torsdag 7 april 2011

Göteborgsvarvs träning

Första gången...
Igår var det gemensam träning i Fontinområdet för alla som ska springa varvet (eller bara vill vara med).
På programmet stod distans och fartlek. För en annan som nästan alltid springer själv var det en välkommen hjälp och väldigt roligt att springa tillsammans med andra. Man kunde välja att springa i tre lite diffusa grupper med olika fart. Jag började en bit bak, men eftersom det kändes bra så avancerade jag frami den främre träffen eftrer en bit på den inledande distanslöpningen. De som var riktigt duktiga sprang längst fram och pratade. Jag sprang strax bakom och flåsade betänkligt men njöt av att hänga med även om jag visste att de kunde öka minsta lilla för att sticka iväg. Till slut var jag en bit efter de allra bästa men ändå långt fram.
Dags för fartleken som var på en kuperad km slinga med sista 150 m obanat uppför en brant backe. Jobbigt! Men så roligt att få kämpa och ta ut sig lite mer än man brukar. Nerjogg och banan, kexchoklad och sprotdryck. Allt var väldigt snyggt ordnat och jättetrevliga löparkompisar. Det var inte sista gången.
Jag rekommenderar alla som inte normalt springer tillsammans med andra att testa det. Roligare, bättre fart och som sagt roligare.

Se på nätet var er närmsta Göteborgsvarvsgrupp tränar.

Nästa vecka blir det samma träning med annat innehåll på onsdag och sedan 20 km träningslopp i Kungälvsloppet ett gratis motionslopp för alla. Häng på!

Inga kommentarer: